Regulamin sklepu Prawo Kobiet
Sklep PrawoKobiet.pl (dalej „Sklep”) dostępny pod adresem internetowym www.prawokobiet.pl prowadzony przez Fundację Prawo Kobiet z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Żmigrodzkiej 81-83, wpisaną pod numerem 0000949601 w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, Wydział VI Gospodarczy, telefon: +48 533 475 835, email: biuro@prawokobiet.pl. NIP: 8952238256.
- 1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów Sklepu będących Konsumentami, jak i do Przedsiębiorców.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Regulamin oznacza niniejszy regulamin określający zasady korzystania i świadczenia usług prawnych za pośrednictwem Sklepu PrawoKobiet.pl na rzecz kobiet.
- Sklep PrawoKobiet.pl – platforma internetowa stworzona celem profesjonalnego świadczenia pomocy prawnej kobietom.
- Operatorem Sklepu jest Fundacja Prawo Kobiet z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Żmigrodzkiej 81-83, wpisaną pod numerem 0000949601 w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, Wydział VI Gospodarczy.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych („Konsument”); osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną („Przedsiębiorca”), zainteresowana uzyskaniem porady prawnej.
- Usługodawca – Fundacja Prawo Kobiet
- Formularz zgłoszenia – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepu umożliwiający złożenie Zapytania przez Klienta.
- Zapytanie – umieszczony przez Klienta stan faktyczny, w ramach którego oczekuje on Porady Prawnej.
- Porada prawna – odpłatna nowoczesna usługa polegająca na udzieleniu konkretnej odpowiedzi na zadane przez Klienta pytanie. W jej ramach dokonywana jest analiza stanu prawnego, na podstawie wskazań doktryny i orzecznictwa oraz ewentualnie w oparciu o przesłane przez Klienta dokumenty i inne materiały.
- Umowa o świadczenie usług prawnych – umowa cywilnoprawna zawarta z chwilą uiszczenia i zaksięgowania zapłaty za poradę prawną przez Klienta na rzecz Usługodawcy.
- Faktura VAT – dokument księgowy wystawiony przez Usługodawcę na rzecz Klienta.
- Paragon – dokument potwierdzający zapłatę za usługę.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r. nr 144, poz. 1204) i stanowi wzorzec umowy zgodnie z art. 384 § 1 kodeksu cywilnego.
- Operator Sklepu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie jego obowiązywania, bez podawania przyczyny o czym poinformuje na stronie Sklepu prawokobiet.pl. Regulamin po zmianach obowiązuje od chwili jego zamieszczenia na stronie Sklepu.
- Operator Sklepu nie ponosi odpowiedzialności za chwilowe ograniczenia techniczne, usterki lub uszkodzenia występujące na Sklepu i uniemożliwiające korzystanie z niego.
- Klient obowiązany jest do korzystania z Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych osób trzecich.
- Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- 3. ZAKRES USŁUG
- Celem Sklepu PrawoKobiet.pl jest udostępnienie i ułatwienie kobietom dostępu do uzyskania porady, pomocy prawnej od osób posiadających specjalistyczną wiedzę merytoryczną w szybkim czasie i na korzystnych warunkach finansowych.
- Sklep PrawoKobiet.pl udziela porad prawnych w następujących dziedzinach prawa: prawo cywilne, w tym prawo spadkowe, prawo rodzinne, prawo gospodarcze, prawo spółek handlowych, prawo pracy, prawo ubezpieczeń społecznych, prawo upadłościowe, prawo restrukturyzacyjne, prawo spółdzielcze, prawo lokalowe, prawo nieruchomości, prawo administracyjne itp.
- Sklep PrawoKobiet.pl udziela odpowiedzi na zadane pytanie prawne niezwłocznie od zawarcia umowy pomiędzy stronami.
- Sklep PrawoKobiet.pl może odmówić spełnienia świadczenia w przypadku gdy zadane pytanie prawne jest wysoce skomplikowane, a udzielenie odpowiedzi wymagałoby dużego nakładu pracy i czasu. W takim przypadku Sklep obowiązany jest do zwrotu na rzecz Klienta uiszczonej zapłaty. Odmowa realizacji usługi następuje poprzez wysłanie stosownego e-maila do Klienta i umowa nie dochodzi do skutku.
- W sprawach wysoce skomplikowanych Klient może przekazać zlecenie do realizacji bezpośrednio Kancelaria Radców Prawnych Miśko-Pawłowska i Partnerzy sp.p
- 4. ZAWARCIE UMOWY I REALIZACJA USŁUG
- Klient w celu uzyskania porady prawnej winien wejść na stronę Sklepu Prawo Kobiet.pl w zakładkę „potrzebujesz pomocy” i wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz zaakceptować niniejszy Regulamin.
- Rejestracja Klienta zostaje dokonana po spełnieniu łącznie następujących warunków:
- prawidłowego wypełnienia i zatwierdzenia przez Klienta wszystkich wymaganych pól formularza zgłoszeniowego, w którym to należy opisać sytuację faktyczną,
- wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu i w zakresie związanych z korzystaniem z usług prawnych za pośrednictwem Sklepu,
- potwierdzenie zapoznania się i akceptacji Regulaminu.
- Z chwilą zgłoszenia Klient dostaje informację zwrotną w formie e-mail o skutecznej rejestracji zgłoszenia oraz otrzymaniu przez Sklep zapytania prawnego.
- Klient po przesłaniu opisu sytuacji faktycznej, niezwłocznie (przy założeniu, iż przesłanie opisu sytuacji faktycznej następuje w dni robocze w godzinach od 8:00 – 15:00) otrzymuje wycenę usługi.
- W przypadku konieczności doprecyzowania stanu faktycznego lub przesłania dodatkowych dokumentów, niezwłocznie (przy założeniu, iż przesłanie opisu sytuacji faktycznej następuje w dni robocze w godzinach od 8:00 – 15:00) wysyłana jest do Klienta właściwa informacja. Przy dokonywaniu wyceny usług uwzględniany jest nakład pracy prawnika w celu pełnego i rzetelnego opracowania zagadnienia przedstawionego przez Klienta.
- Klient obowiązany jest do uiszczenia opłaty z góry w ciągu 5 dni od skutecznej rejestracji na podany w e-mailu numer rachunku bankowego.
- Umowa o świadczeniu usług prawnych zostaje skutecznie zawarta z chwilą uiszczenia przez Klienta opłaty za usługę prawną.
- Porada prawna jest wysyłana do Klienta następnego dnia roboczego, liczonego od momentu wpływu i zaksięgowania kwoty wyceny na wskazanym rachunku bankowym, w danym dniu roboczym, przy założeniu, że operacje ta zostaną dokonane w godzinach od 8:00 – 15:00. W przypadku wpływu i zaksięgowania kwoty wyceny dokonanych poza w/w godzinami, porada prawna zostanie wysłana do Klienta w kolejnym dniu roboczym.
- Operator Sklepu zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu wykonania opinii w przypadkach, jeśli w toku jej sporządzania wyjdą na jaw okoliczności wymagające doprecyzowania lub dosłania dodatkowych materiałów przez Klienta.
- 5. SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sklep udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność elektroniczna i kartą kredytową,
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Fundacji Prawo Kobiet o numerze: 14 1090 2590 0000 0001 4975 0867.
- Obsługę płatności elektronicznych i kart płatniczych prowadzi: Przelewy24, DialCom24 Sp. z o.o. przy ulicy Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, NIP 781-17338-52, REGON 634509164, KRS 0000306513, zgodnie z regulaminem tego systemu płatności, znajdującym się pod adresem internetowym: www.przelewy24.pl.
- Opłata uznawana jest przez Operatora Sklepu z chwilą zaksięgowania jej na koncie Operatora lub Przelewy24.
- W celu uzyskania faktury VAT za Poradę Prawną, Klient jest zobowiązany do wysyłania prośby o wystawienie faktury VAT wraz z danymi niezbędnymi do jej wystawienie, na adres poczty elektronicznej: biuro@prawokobiet.pl.
- 6. PROCES REKLAMACYJNY
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych za pośrednictwem Sklepu oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu Klient może składać w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: fundacja@prawokobiet.pl lub na adres Operatora Sklepu tj. Fundacji Prawo Kobiet.
- Zaleca się podanie w reklamacji jak najwięcej informacji oraz okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Operatora następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Operatora w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, lub w inny wskazany przez Klienta sposób.
- 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn przy zastrzeżeniu treści par. 8 ust. 5., składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient może oświadczenie wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@prawokobiet.pl.pl lub też pisemnie na adres Operatora Sklepu.
- W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, z wyłączeniem zmiany w granicach zwykłego zarządu.
- Operator Sklepu zwraca opłatę uiszczoną przez Konsumenta w terminie 14 dni od dnia odstąpienia przez Konsumenta od umowy, przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wskaże inny sposób.
- Odstąpienie od umowy jest niemożliwe, jeżeli Przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin stosuje się do wszystkich Klientów Sklepu.
- Niniejszy Regulamin stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy Klientem a Operatorem Sklepu, dotyczącą korzystania przez Klienta z usług Sklepu. Obowiązkiem Klienta jest uważne zapoznanie się z treścią Regulaminu.
- Wyłączną podstawą regulującą Sklep prawokobiet.pl stanowi niniejszy Regulamin, który jednocześnie jest jedynym dokumentem określającym zasady działania Sklepu.
- Regulamin jest dostępny pod adresem: www.prawokobiet.pl.
- Klient upoważnia Operatora Sklepu do wystawiania faktur VAT bez jego podpisu odbiorcy oraz przesłanie jej w wersji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.